Istorija


Pas koji je iz temelja promenio moj život 1992. godine zvao se Tal. Bio je to moj prvi sibirski haski. Pošto je Tal bio izuzetan pas, i danas je u krugu haskijaša kod nas poznat kao jedan od najtrofejnijih haskija. Njegovu izložbenu karijeru završavam 1995. godine, jer smatram da u priplodu treba da bude mnogo bolji. Ali, sigurna sam da haskija takvog karaktera nikada više neću imati.

Sledeći haski koji stiže kod mene krajem 1993. godine, ja moju želju da se bavim odgojem. Bila je to Saba iz Srbobrana, plavooka, sivo-bela, totalno otkačena ženkica. Međutim, velike promene u privatnom životu i selidba u stan na visokom prizemlju iziskuju da pokušam da promenim rasu, jer mi je bio potreban pas čuvar, što haski svakako nije. Tal ostaje 1995. godine u mom bivšem domu, a Saba 1996. godine odlazi u Kragujevac kod moje dobre prijateljice.

Kao "zamenu" za haskije uzimam japanskog akitu Tacu - Big Boss Tao of Hasaki Team, koji danas ima 10,5 godina, živi sa još 7-10 haskija i čuva ih kada imamo ekspedicije na Žabljaku. Njegova izložbena karijera je (dok je trajala) bila takođe jako dobra, a i popularizaciju te divne rase niko nije bolje uradio od njega. Nažalost, ima puno akita u lošim rukama, pa ljudi imaji krivu sliku o njima.

U vreme kada sam izlagala Tacu, sretala sam se, naravno, sa poznatim i nepoznatim polarcima, i uvek posebno odlazila da ih pozdravim. Jedna poznanica mi tada reče: "Jednom haski, uvek haski", i bila je u pravu. Sticajem okolnosti, u martu 1998. godine, gospođa Ljiljana Stojković dolazi iz Francuske u Beograd, i, nažalost, ili na moju veliku sreću, naša "prestonica" u tom trenutku ne prima kućne ljubimce u svoje hotele. Moli me da joj pomognem, a ja joj predlažem da bude u mom stanu sa svojim kucama i ljudima iz Francuske.

Te iste godine stiže nam Krona - One Light Kiss de la Vallee de Morava, prva veoma kvalitetna ženka, izuzetnog rodovnika i jako retkog, pinto varijeteta. Ljiljana Stojković je na taj način odlučila da mi se zahvali što sam joj izašla u susret, kada joj je pomoć zaista bila potrebna. Krona je danas osnova mog odgoja, jer je Vallee de Morava (U dolini Morave) dugi niz godina najtrofejnija odgajivačnica u Francuskoj. Tako, zapravo, počinje naša i danas odlična saradnja, što u izlaganju, što u odgoju. Prvo leglo, tj. čist francusko-belgijski rodovnik kod nas dobijam sa Kronon i starim Okijem, koji je prisutan u svim mojim rodovnicima, jer se taj tip glave retko sreće. Iz tog legla ostaje mi Kala.

2000. godine, iz Francuske stiže nova ženka Romi - Romance de la Vallee de Morava, koja je definitivno moja najtrofejnija ženka.

Novi mužjak Jupi - Up n'Running de la Vallee de Morava stiže 2003. godine.


U međuvremenu su mi stigla još dva psa iz Francuske, Oki - Virgin de la Vallee de Morava i Perli - Velvet's Glance de la Vallee de Morava. Oki je pas koji pleni, kako karakterom, tako i izgledom. Takođe se pokazao i kao izuzetan priplodnjak. Verujemo da će se o njegovom potomstvu tek pričati, i to ne samo u našoj zemlji. Izuzetnu ženkicu Magic Red, iz legla Oki - Virgin de la Vallee de Morava i Bleki - Mistic Black Eye, izvezli smo u Rusiju, a Merlin Monro, iz istog legla, zadržali.

Ljubaznošću
Vuka Bojovića, direktora Zološkog vrta, kod nas je stigao i rodezijski ridžbek Zulu - L-Shaka Zulu. On je za sada naš ljubimac, ali u planu nam je da počnemo i sa njim izložbenu karijeru. Karakter rodezijskih ridžbeka nas je potpuno opčinio, pa verujem da će na ovom blogu biti dosta reči i o ovoj predivnoj rasi.

Srdačan pozdrav,

RED MIST
Mirjana